Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 1.2 Wsparcie osób młodych na regionalnym rynku pracy, Poddziałania 1.2.1
Wsparcie EFS, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Wsparcie pomostowe na utrzymanie działalności gospodarczej

 

01.09.2022-zmiana zal nr 15  do Regulaminu  - aktualizacja

Szanowni Panstwo w zwiazkuz z akceptacją  w dniu 25.08.2022 aktualizacji załącznika nr 15  prosimy przy rozliczeniach  stosowac nowy wzór:

Zał. 15_Formularz rozliczania otrzymanych transz wsparcia pomostowego_DB_akt.25.08.22

 


 

05.01.2023r. ogłoszenie kolejnego naboru:  11 runda NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza 11 Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego” Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  od 10.01.2023r. do 12.01.2023r. Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

 


16.12.2022r. ogłoszenie kolejnego  NABORU_ WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”.

TERMINY NABORU .

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza:

10  Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  

od  21.12.2022r. do 28.12.2022r.

 

ZASADY NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEG

.Każdy Uczestnik projektu, który otrzymał wsparcie finansowe na założenie działalności (podpisał umowę z DARR S.A. na kwotę 23050,00 i otrzymal na konto kwote wsparcia ) oraz rozpoczął działalność gospodarczą ma możliwość  ubiegać się o przyznanie wsparcia pomostowego tj. złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego na okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności.

Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

Kompletny Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego zawiera:

  1. Wypełniony, podpisany i parafowany na każdej stronie Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego (zał. nr 6 do Regulaminu) zawierający zbiór niezbędnych oświadczeń, zestawienie wydatków, uzasadnienie itp.
  2. Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie  (zał. nr 7 do Regulaminu) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minims (zał. nr 8 do Regulaminu)
  3.  Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 9 do Regulaminu)
  4. Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne ((zał. nr 9 do Regulaminu)

Wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego należy składać wyłącznie w terminach naboru (liczy się data dostarczenia dokumentów do DARR S. A.) zgodnie z zapisami paragrafu 9  Regulaminu .

Wnioski, które wpłyną przed i po wyznaczonych terminach naboru nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy Projektu są zobowiązani do złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, zgodnie z wymogami opisanymi w ogłoszeniu o naborze, w terminie wyznaczonym przez DARR S. A., zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji wskazaną w §1 pkt.7 „Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie działalności gospodarczej ….”.

Osobiście dokumenty można składać w Biurze Projektu: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój . Biuro projektu otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30

Elektronicznie można przesyłać dokumenty w drodze elektronicznej przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

DARR S. A. dopuszcza składanie dokumentów w formie skanu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dobrybiznes@darr.pl. Dokumenty takie muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłemktóre będzie przesłane w innym e-mailu. Wymagane jest dostarczenie oryginalnej wersji Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami do Biura projektu najpóźniej przed podpisaniem Umowy o udzielenie  finansowego wsparcia pomostowego.

Jeden Uczestnik projektu może ubiegać się o wsparcie pomostowe wyłącznie na podstawie jednego złożonego Wniosku. W przypadku, gdy Uczestnik projektu złoży więcej niż  jeden Wniosek, ocenie podlegał będzie tylko ten, który wpłynął jako pierwszy. Możliwe jest wycofanie złożonego wniosku i złożenie nowego w terminie trwania naboru.

Wnioski wraz z załącznikami powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub w przypadku wypełniania odręcznego drukowanymi literami). Przed złożeniem, wniosek należy czytelnie własnoręcznie podpisać, w miejscach przeznaczonych do złożenia podpisu, parafować na każdej stronie i spiąć trwale wraz z załącznikami w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację (dokumenty przesłane drogą elektroniczną wraz z wymaganymi załącznikami należy podpisać tylko we wskazanych miejscach za pomocą podpisu elektronicznego, bez parafowania każdej strony).

Pola, które danego Uczestnika nie dotyczą należy uzupełnić formułą „nie dotyczy”. Pozostawienie jakiejkolwiek pozycji  we wniosku niewypełnionej stanowi błąd formalny.

Kopie wymaganych załączników do Wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika Projektu. Prawidłowo potwierdzona za zgodność kopia zawiera czytelny podpis Uczestnika Projektu z klauzulą „potwierdzam za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego. Potwierdzenie powinno być opatrzone datą.

Niedopuszczalna jest ingerencja w treść składanych wzorów Wniosków oraz załączników, usuwanie zapisów, logotypów, złożenie nieaktualnych wersji dokumentów. W przypadku osób, które nie dysponują pakietem Office i pobierają/wypełniają dokumenty w innym programie, proszone są o zweryfikowanie poprawności złożonych dokumentów (ologowanie, punkty we Wniosku, tabele itp.)

 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami jeżeli jest składany w formie papierowej należy złożyć do biura projektu w zamkniętej kopercie opisanej według poniższego wzoru:

Imię i Nazwisko Uczestnika/czki

Adres
 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego

„DOBRY BIZNES”

 

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A.

ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój

 

OGÓLNE ZASADY PRZYZNAWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO:

  1. Wsparcie pomostowe ma na celu ułatwienie początkującemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie wydatków koniecznych do poniesienia w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej. 
  2. Wsparcie pomostowe w projekcie udzielane jest w postaci finansowego wsparcia  w wysokości do 2560,90 zł miesięcznie na Uczestnika Projektu. Udzielane jest przez okres do 6  miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane, co do zasady w miesięcznych ratach.
  3. Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie obowiązkowych składek ZUS i innych wydatków wyłącznie w kwocie netto (bez VAT) do wysokości 2560,90 zł.
  4. Ostateczna wysokość przyznanego wsparcia uzależniona jest od wykazanych przez Uczestnika we „Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego” potrzeb. Wydatki ponoszone na wsparcie pomostowe nie mogą być tożsame z wydatkami poniesionymi przez Uczestnika projektu z tytułu realizacji Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.
  5. Uczestnik przedkłada DARR S. A. miesięczne rozliczenia wsparcia pomostowego zawierające zestawienie poniesionych wydatków sporządzone w oparciu o dokumenty księgowe przy czym DARR S. A. ma prawo wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniach.
  6. Osoby, które skorzystają z możliwości wypłaty wsparcia pomostowego w projekcie nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach instrumentów na ten sam cel. Jeśli Uczestnik w okresie otrzymywania wsparcia pomostowego pragnie równocześnie skorzystać z ulgi na składki ubezpieczeniowe, to jest to możliwe pod warunkiem, że nie uzyskuje wsparcia pomostowego na ten sam cel. Jeśli Uczestnik otrzymał wsparcie pomostowe na koszty składek ubezpieczeniowych nie może wnioskować do ZUS o ulgi w tym zakresie.  Niezbędne będzie składanie Projektodawcy stosownych oświadczeń o braku podwójnego finansowania wsparcia EFS z innymi instrumentami w tym COVID -19.

 

UWAGA!

O planowanych terminach kolejnych Rund naboru Wniosków poinformujemy Państwa na stronie www.dobrybiznes.darr.pl  projektu  oraz w Biurze projektu.

W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty  w siedzibie DARR S. A. (ul. Szczawieńska 2, Szczawno – Zdrój) II piętro  po wcześniejszym uzgodnieniu lub kontakt telefoniczny 607755900

 

21.11. 2022r. ogłoszenie kolejnego  NABORU_ WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”.

TERMINY NABORU .

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza:

 Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  

od  30.11.2022r. do 06.12.2022r.

 

ZASADY NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEG

.Każdy Uczestnik projektu, który otrzymał wsparcie finansowe na założenie działalności (podpisał umowę z DARR S.A. na kwotę 23050,00 i otrzymal na konto kwote wsparcia ) oraz rozpoczął działalność gospodarczą ma możliwość  ubiegać się o przyznanie wsparcia pomostowego tj. złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego na okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności.

Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

Kompletny Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego zawiera:

  1. Wypełniony, podpisany i parafowany na każdej stronie Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego (zał. nr 6 do Regulaminu) zawierający zbiór niezbędnych oświadczeń, zestawienie wydatków, uzasadnienie itp.
  2. Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie  (zał. nr 7 do Regulaminu) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minims (zał. nr 8 do Regulaminu)
  3.  Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 9 do Regulaminu)
  4. Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne ((zał. nr 9 do Regulaminu)

Wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego należy składać wyłącznie w terminach naboru (liczy się data dostarczenia dokumentów do DARR S. A.) zgodnie z zapisami paragrafu 9  Regulaminu .

Wnioski, które wpłyną przed i po wyznaczonych terminach naboru nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy Projektu są zobowiązani do złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, zgodnie z wymogami opisanymi w ogłoszeniu o naborze, w terminie wyznaczonym przez DARR S. A., zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji wskazaną w §1 pkt.7 „Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie działalności gospodarczej ….”.

Osobiście dokumenty można składać w Biurze Projektu: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój . Biuro projektu otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30

Elektronicznie można przesyłać dokumenty w drodze elektronicznej przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

DARR S. A. dopuszcza składanie dokumentów w formie skanu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dobrybiznes@darr.pl. Dokumenty takie muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłemktóre będzie przesłane w innym e-mailu. Wymagane jest dostarczenie oryginalnej wersji Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami do Biura projektu najpóźniej przed podpisaniem Umowy o udzielenie  finansowego wsparcia pomostowego.

Jeden Uczestnik projektu może ubiegać się o wsparcie pomostowe wyłącznie na podstawie jednego złożonego Wniosku. W przypadku, gdy Uczestnik projektu złoży więcej niż  jeden Wniosek, ocenie podlegał będzie tylko ten, który wpłynął jako pierwszy. Możliwe jest wycofanie złożonego wniosku i złożenie nowego w terminie trwania naboru.

Wnioski wraz z załącznikami powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub w przypadku wypełniania odręcznego drukowanymi literami). Przed złożeniem, wniosek należy czytelnie własnoręcznie podpisać, w miejscach przeznaczonych do złożenia podpisu, parafować na każdej stronie i spiąć trwale wraz z załącznikami w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację (dokumenty przesłane drogą elektroniczną wraz z wymaganymi załącznikami należy podpisać tylko we wskazanych miejscach za pomocą podpisu elektronicznego, bez parafowania każdej strony).

Pola, które danego Uczestnika nie dotyczą należy uzupełnić formułą „nie dotyczy”. Pozostawienie jakiejkolwiek pozycji  we wniosku niewypełnionej stanowi błąd formalny.

Kopie wymaganych załączników do Wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika Projektu. Prawidłowo potwierdzona za zgodność kopia zawiera czytelny podpis Uczestnika Projektu z klauzulą „potwierdzam za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego. Potwierdzenie powinno być opatrzone datą.

Niedopuszczalna jest ingerencja w treść składanych wzorów Wniosków oraz załączników, usuwanie zapisów, logotypów, złożenie nieaktualnych wersji dokumentów. W przypadku osób, które nie dysponują pakietem Office i pobierają/wypełniają dokumenty w innym programie, proszone są o zweryfikowanie poprawności złożonych dokumentów (ologowanie, punkty we Wniosku, tabele itp.)

 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami jeżeli jest składany w formie papierowej należy złożyć do biura projektu w zamkniętej kopercie opisanej według poniższego wzoru:

Imię i Nazwisko Uczestnika/czki

Adres
 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego

„DOBRY BIZNES”

 

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A.

ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój

 

OGÓLNE ZASADY PRZYZNAWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO:

  1. Wsparcie pomostowe ma na celu ułatwienie początkującemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie wydatków koniecznych do poniesienia w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej. 
  2. Wsparcie pomostowe w projekcie udzielane jest w postaci finansowego wsparcia  w wysokości do 2560,90 zł miesięcznie na Uczestnika Projektu. Udzielane jest przez okres do 6  miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane, co do zasady w miesięcznych ratach.
  3. Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie obowiązkowych składek ZUS i innych wydatków wyłącznie w kwocie netto (bez VAT) do wysokości 2560,90 zł.
  4. Ostateczna wysokość przyznanego wsparcia uzależniona jest od wykazanych przez Uczestnika we „Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego” potrzeb. Wydatki ponoszone na wsparcie pomostowe nie mogą być tożsame z wydatkami poniesionymi przez Uczestnika projektu z tytułu realizacji Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.
  5. Uczestnik przedkłada DARR S. A. miesięczne rozliczenia wsparcia pomostowego zawierające zestawienie poniesionych wydatków sporządzone w oparciu o dokumenty księgowe przy czym DARR S. A. ma prawo wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniach.
  6. Osoby, które skorzystają z możliwości wypłaty wsparcia pomostowego w projekcie nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach instrumentów na ten sam cel. Jeśli Uczestnik w okresie otrzymywania wsparcia pomostowego pragnie równocześnie skorzystać z ulgi na składki ubezpieczeniowe, to jest to możliwe pod warunkiem, że nie uzyskuje wsparcia pomostowego na ten sam cel. Jeśli Uczestnik otrzymał wsparcie pomostowe na koszty składek ubezpieczeniowych nie może wnioskować do ZUS o ulgi w tym zakresie.  Niezbędne będzie składanie Projektodawcy stosownych oświadczeń o braku podwójnego finansowania wsparcia EFS z innymi instrumentami w tym COVID -19.

 

UWAGA!

O planowanych terminach kolejnych Rund naboru Wniosków poinformujemy Państwa na stronie www.dobrybiznes.darr.pl  projektu  oraz w Biurze projektu.

W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty  w siedzibie DARR S. A. (ul. Szczawieńska 2, Szczawno – Zdrój) II piętro  po wcześniejszym uzgodnieniu lub kontakt telefoniczny 607755900

03.11. 2022r. ogłoszenie kolejnego  NABORU_ WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”.

TERMINY NABORU .

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza:

 Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  

od  16.11.2022r. do 18. 11.2022r.

 

ZASADY NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEG

.Każdy Uczestnik projektu, który otrzymał wsparcie finansowe na założenie działalności (podpisał umowę z DARR S.A. na kwotę 23050,00 i otrzymal na konto kwote wsparcia ) oraz rozpoczął działalność gospodarczą ma możliwość  ubiegać się o przyznanie wsparcia pomostowego tj. złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego na okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności.

Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

Kompletny Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego zawiera:

  1. Wypełniony, podpisany i parafowany na każdej stronie Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego (zał. nr 6 do Regulaminu) zawierający zbiór niezbędnych oświadczeń, zestawienie wydatków, uzasadnienie itp.
  2. Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie  (zał. nr 7 do Regulaminu) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minims (zał. nr 8 do Regulaminu)
  3.  Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 9 do Regulaminu)
  4. Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne ((zał. nr 9 do Regulaminu)

Wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego należy składać wyłącznie w terminach naboru (liczy się data dostarczenia dokumentów do DARR S. A.) zgodnie z zapisami paragrafu 9  Regulaminu .

Wnioski, które wpłyną przed i po wyznaczonych terminach naboru nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy Projektu są zobowiązani do złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, zgodnie z wymogami opisanymi w ogłoszeniu o naborze, w terminie wyznaczonym przez DARR S. A., zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji wskazaną w §1 pkt.7 „Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie działalności gospodarczej ….”.

Osobiście dokumenty można składać w Biurze Projektu: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój . Biuro projektu otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30

Elektronicznie można przesyłać dokumenty w drodze elektronicznej przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

DARR S. A. dopuszcza składanie dokumentów w formie skanu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dobrybiznes@darr.pl. Dokumenty takie muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłemktóre będzie przesłane w innym e-mailu. Wymagane jest dostarczenie oryginalnej wersji Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami do Biura projektu najpóźniej przed podpisaniem Umowy o udzielenie  finansowego wsparcia pomostowego.

Jeden Uczestnik projektu może ubiegać się o wsparcie pomostowe wyłącznie na podstawie jednego złożonego Wniosku. W przypadku, gdy Uczestnik projektu złoży więcej niż  jeden Wniosek, ocenie podlegał będzie tylko ten, który wpłynął jako pierwszy. Możliwe jest wycofanie złożonego wniosku i złożenie nowego w terminie trwania naboru.

Wnioski wraz z załącznikami powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub w przypadku wypełniania odręcznego drukowanymi literami). Przed złożeniem, wniosek należy czytelnie własnoręcznie podpisać, w miejscach przeznaczonych do złożenia podpisu, parafować na każdej stronie i spiąć trwale wraz z załącznikami w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację (dokumenty przesłane drogą elektroniczną wraz z wymaganymi załącznikami należy podpisać tylko we wskazanych miejscach za pomocą podpisu elektronicznego, bez parafowania każdej strony).

Pola, które danego Uczestnika nie dotyczą należy uzupełnić formułą „nie dotyczy”. Pozostawienie jakiejkolwiek pozycji  we wniosku niewypełnionej stanowi błąd formalny.

Kopie wymaganych załączników do Wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika Projektu. Prawidłowo potwierdzona za zgodność kopia zawiera czytelny podpis Uczestnika Projektu z klauzulą „potwierdzam za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego. Potwierdzenie powinno być opatrzone datą.

Niedopuszczalna jest ingerencja w treść składanych wzorów Wniosków oraz załączników, usuwanie zapisów, logotypów, złożenie nieaktualnych wersji dokumentów. W przypadku osób, które nie dysponują pakietem Office i pobierają/wypełniają dokumenty w innym programie, proszone są o zweryfikowanie poprawności złożonych dokumentów (ologowanie, punkty we Wniosku, tabele itp.)

 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami jeżeli jest składany w formie papierowej należy złożyć do biura projektu w zamkniętej kopercie opisanej według poniższego wzoru:

Imię i Nazwisko Uczestnika/czki

Adres
 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego

„DOBRY BIZNES”

 

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A.

ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój

 

OGÓLNE ZASADY PRZYZNAWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO:

  1. Wsparcie pomostowe ma na celu ułatwienie początkującemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie wydatków koniecznych do poniesienia w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej. 
  2. Wsparcie pomostowe w projekcie udzielane jest w postaci finansowego wsparcia  w wysokości do 2560,90 zł miesięcznie na Uczestnika Projektu. Udzielane jest przez okres do 6  miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane, co do zasady w miesięcznych ratach.
  3. Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie obowiązkowych składek ZUS i innych wydatków wyłącznie w kwocie netto (bez VAT) do wysokości 2560,90 zł.
  4. Ostateczna wysokość przyznanego wsparcia uzależniona jest od wykazanych przez Uczestnika we „Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego” potrzeb. Wydatki ponoszone na wsparcie pomostowe nie mogą być tożsame z wydatkami poniesionymi przez Uczestnika projektu z tytułu realizacji Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.
  5. Uczestnik przedkłada DARR S. A. miesięczne rozliczenia wsparcia pomostowego zawierające zestawienie poniesionych wydatków sporządzone w oparciu o dokumenty księgowe przy czym DARR S. A. ma prawo wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniach.
  6. Osoby, które skorzystają z możliwości wypłaty wsparcia pomostowego w projekcie nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach instrumentów na ten sam cel. Jeśli Uczestnik w okresie otrzymywania wsparcia pomostowego pragnie równocześnie skorzystać z ulgi na składki ubezpieczeniowe, to jest to możliwe pod warunkiem, że nie uzyskuje wsparcia pomostowego na ten sam cel. Jeśli Uczestnik otrzymał wsparcie pomostowe na koszty składek ubezpieczeniowych nie może wnioskować do ZUS o ulgi w tym zakresie.  Niezbędne będzie składanie Projektodawcy stosownych oświadczeń o braku podwójnego finansowania wsparcia EFS z innymi instrumentami w tym COVID -19.

 

UWAGA!

O planowanych terminach kolejnych Rund naboru Wniosków poinformujemy Państwa na stronie www.dobrybiznes.darr.pl  projektu  oraz w Biurze projektu.

W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty  w siedzibie DARR S. A. (ul. Szczawieńska 2, Szczawno – Zdrój) II piętro  po wcześniejszym uzgodnieniu lub kontakt telefoniczny 607755900

21.10.2022r. ogłoszenie kolejnych NABÓR _ WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”.

TERMINY NABORU .

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza: 7  Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  od 28.10.2022r. do 03.11.2022r.

 

ZASADY NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEG

.Każdy Uczestnik projektu, który otrzymał wsparcie finansowe na założenie działalności (podpisał umowę z DARR S.A. na kwotę 23050,00 i otrzymal na konto kwote wsparcia ) oraz rozpoczął działalność gospodarczą ma możliwość  ubiegać się o przyznanie wsparcia pomostowego tj. złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego na okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności.

Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

Kompletny Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego zawiera:

  1. Wypełniony, podpisany i parafowany na każdej stronie Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego (zał. nr 6 do Regulaminu) zawierający zbiór niezbędnych oświadczeń, zestawienie wydatków, uzasadnienie itp.
  2. Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie  (zał. nr 7 do Regulaminu) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minims (zał. nr 8 do Regulaminu)
  3.  Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 9 do Regulaminu)
  4. Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne ((zał. nr 9 do Regulaminu)

Wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego należy składać wyłącznie w terminach naboru (liczy się data dostarczenia dokumentów do DARR S. A.) zgodnie z zapisami paragrafu 9  Regulaminu .

Wnioski, które wpłyną przed i po wyznaczonych terminach naboru nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy Projektu są zobowiązani do złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, zgodnie z wymogami opisanymi w ogłoszeniu o naborze, w terminie wyznaczonym przez DARR S. A., zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji wskazaną w §1 pkt.7 „Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie działalności gospodarczej ….”.

Osobiście dokumenty można składać w Biurze Projektu: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój . Biuro projektu otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30

Elektronicznie można przesyłać dokumenty w drodze elektronicznej przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

DARR S. A. dopuszcza składanie dokumentów w formie skanu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dobrybiznes@darr.pl. Dokumenty takie muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłemktóre będzie przesłane w innym e-mailu. Wymagane jest dostarczenie oryginalnej wersji Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami do Biura projektu najpóźniej przed podpisaniem Umowy o udzielenie  finansowego wsparcia pomostowego.

Jeden Uczestnik projektu może ubiegać się o wsparcie pomostowe wyłącznie na podstawie jednego złożonego Wniosku. W przypadku, gdy Uczestnik projektu złoży więcej niż  jeden Wniosek, ocenie podlegał będzie tylko ten, który wpłynął jako pierwszy. Możliwe jest wycofanie złożonego wniosku i złożenie nowego w terminie trwania naboru.

Wnioski wraz z załącznikami powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub w przypadku wypełniania odręcznego drukowanymi literami). Przed złożeniem, wniosek należy czytelnie własnoręcznie podpisać, w miejscach przeznaczonych do złożenia podpisu, parafować na każdej stronie i spiąć trwale wraz z załącznikami w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację (dokumenty przesłane drogą elektroniczną wraz z wymaganymi załącznikami należy podpisać tylko we wskazanych miejscach za pomocą podpisu elektronicznego, bez parafowania każdej strony).

Pola, które danego Uczestnika nie dotyczą należy uzupełnić formułą „nie dotyczy”. Pozostawienie jakiejkolwiek pozycji  we wniosku niewypełnionej stanowi błąd formalny.

Kopie wymaganych załączników do Wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika Projektu. Prawidłowo potwierdzona za zgodność kopia zawiera czytelny podpis Uczestnika Projektu z klauzulą „potwierdzam za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego. Potwierdzenie powinno być opatrzone datą.

Niedopuszczalna jest ingerencja w treść składanych wzorów Wniosków oraz załączników, usuwanie zapisów, logotypów, złożenie nieaktualnych wersji dokumentów. W przypadku osób, które nie dysponują pakietem Office i pobierają/wypełniają dokumenty w innym programie, proszone są o zweryfikowanie poprawności złożonych dokumentów (ologowanie, punkty we Wniosku, tabele itp.)

 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami jeżeli jest składany w formie papierowej należy złożyć do biura projektu w zamkniętej kopercie opisanej według poniższego wzoru:

Imię i Nazwisko Uczestnika/czki

Adres
 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego

„DOBRY BIZNES”

 

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A.

ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój

 

OGÓLNE ZASADY PRZYZNAWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO:

  1. Wsparcie pomostowe ma na celu ułatwienie początkującemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie wydatków koniecznych do poniesienia w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej. 
  2. Wsparcie pomostowe w projekcie udzielane jest w postaci finansowego wsparcia  w wysokości do 2560,90 zł miesięcznie na Uczestnika Projektu. Udzielane jest przez okres do 6  miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane, co do zasady w miesięcznych ratach.
  3. Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie obowiązkowych składek ZUS i innych wydatków wyłącznie w kwocie netto (bez VAT) do wysokości 2560,90 zł.
  4. Ostateczna wysokość przyznanego wsparcia uzależniona jest od wykazanych przez Uczestnika we „Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego” potrzeb. Wydatki ponoszone na wsparcie pomostowe nie mogą być tożsame z wydatkami poniesionymi przez Uczestnika projektu z tytułu realizacji Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.
  5. Uczestnik przedkłada DARR S. A. miesięczne rozliczenia wsparcia pomostowego zawierające zestawienie poniesionych wydatków sporządzone w oparciu o dokumenty księgowe przy czym DARR S. A. ma prawo wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniach.
  6. Osoby, które skorzystają z możliwości wypłaty wsparcia pomostowego w projekcie nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach instrumentów na ten sam cel. Jeśli Uczestnik w okresie otrzymywania wsparcia pomostowego pragnie równocześnie skorzystać z ulgi na składki ubezpieczeniowe, to jest to możliwe pod warunkiem, że nie uzyskuje wsparcia pomostowego na ten sam cel. Jeśli Uczestnik otrzymał wsparcie pomostowe na koszty składek ubezpieczeniowych nie może wnioskować do ZUS o ulgi w tym zakresie.  Niezbędne będzie składanie Projektodawcy stosownych oświadczeń o braku podwójnego finansowania wsparcia EFS z innymi instrumentami w tym COVID -19.

 

UWAGA!

O planowanych terminach kolejnych Rund naboru Wniosków poinformujemy Państwa na stronie www.dobrybiznes.darr.pl  projektu  oraz w Biurze projektu.

W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty  w siedzibie DARR S. A. (ul. Szczawieńska 2, Szczawno – Zdrój) II piętro  po wcześniejszym uzgodnieniu lub kontakt telefoniczny 607755900


24.09.2022r. ogłoszenie kolejnych NABÓR _ WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”.

TERMINY NABORU .

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza6  Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  od 05.10.2022r. do 13.10.2022r.

ZASADY NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGo

.Każdy Uczestnik projektu, który otrzymał wsparcie finansowe na założenie działalności (podpisał umowę z DARR S.A. na kwotę 23050,00 i otrzymal na konto kwote wsparcia ) oraz rozpoczął działalność gospodarczą ma możliwość  ubiegać się o przyznanie wsparcia pomostowego tj. złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego na okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności.

 

 

Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

Kompletny Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego zawiera:

  1. Wypełniony, podpisany i parafowany na każdej stronie Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego (zał. nr 6 do Regulaminu) zawierający zbiór niezbędnych oświadczeń, zestawienie wydatków, uzasadnienie itp.
  2. Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie  (zał. nr 7 do Regulaminu) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minims (zał. nr 8 do Regulaminu)
  3.  Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 9 do Regulaminu)
  4. Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne ((zał. nr 9 do Regulaminu)

Wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego należy składać wyłącznie w terminach naboru (liczy się data dostarczenia dokumentów do DARR S. A.) zgodnie z zapisami paragrafu 9  Regulaminu .

Wnioski, które wpłyną przed i po wyznaczonych terminach naboru nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy Projektu są zobowiązani do złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, zgodnie z wymogami opisanymi w ogłoszeniu o naborze, w terminie wyznaczonym przez DARR S. A., zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji wskazaną w §1 pkt.7 „Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie działalności gospodarczej ….”.

Osobiście dokumenty można składać w Biurze Projektu: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój . Biuro projektu otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30

Elektronicznie można przesyłać dokumenty w drodze elektronicznej przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

DARR S. A. dopuszcza składanie dokumentów w formie skanu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dobrybiznes@darr.pl. Dokumenty takie muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłemktóre będzie przesłane w innym e-mailu. Wymagane jest dostarczenie oryginalnej wersji Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami do Biura projektu najpóźniej przed podpisaniem Umowy o udzielenie  finansowego wsparcia pomostowego.

Jeden Uczestnik projektu może ubiegać się o wsparcie pomostowe wyłącznie na podstawie jednego złożonego Wniosku. W przypadku, gdy Uczestnik projektu złoży więcej niż  jeden Wniosek, ocenie podlegał będzie tylko ten, który wpłynął jako pierwszy. Możliwe jest wycofanie złożonego wniosku i złożenie nowego w terminie trwania naboru.

Wnioski wraz z załącznikami powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub w przypadku wypełniania odręcznego drukowanymi literami). Przed złożeniem, wniosek należy czytelnie własnoręcznie podpisać, w miejscach przeznaczonych do złożenia podpisu, parafować na każdej stronie i spiąć trwale wraz z załącznikami w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację (dokumenty przesłane drogą elektroniczną wraz z wymaganymi załącznikami należy podpisać tylko we wskazanych miejscach za pomocą podpisu elektronicznego, bez parafowania każdej strony).

Pola, które danego Uczestnika nie dotyczą należy uzupełnić formułą „nie dotyczy”. Pozostawienie jakiejkolwiek pozycji  we wniosku niewypełnionej stanowi błąd formalny.

Kopie wymaganych załączników do Wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika Projektu. Prawidłowo potwierdzona za zgodność kopia zawiera czytelny podpis Uczestnika Projektu z klauzulą „potwierdzam za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego. Potwierdzenie powinno być opatrzone datą.

Niedopuszczalna jest ingerencja w treść składanych wzorów Wniosków oraz załączników, usuwanie zapisów, logotypów, złożenie nieaktualnych wersji dokumentów. W przypadku osób, które nie dysponują pakietem Office i pobierają/wypełniają dokumenty w innym programie, proszone są o zweryfikowanie poprawności złożonych dokumentów (ologowanie, punkty we Wniosku, tabele itp.)

 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami jeżeli jest składany w formie papierowej należy złożyć do biura projektu w zamkniętej kopercie opisanej według poniższego wzoru:

Imię i Nazwisko Uczestnika/czki

Adres
 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego

„DOBRY BIZNES”

 

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A.

ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój

 

OGÓLNE ZASADY PRZYZNAWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO:

  1. Wsparcie pomostowe ma na celu ułatwienie początkującemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie wydatków koniecznych do poniesienia w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej. 
  2. Wsparcie pomostowe w projekcie udzielane jest w postaci finansowego wsparcia  w wysokości do 2560,90 zł miesięcznie na Uczestnika Projektu. Udzielane jest przez okres do 6  miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane, co do zasady w miesięcznych ratach.
  3. Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie obowiązkowych składek ZUS i innych wydatków wyłącznie w kwocie netto (bez VAT) do wysokości 2560,90 zł.
  4. Ostateczna wysokość przyznanego wsparcia uzależniona jest od wykazanych przez Uczestnika we „Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego” potrzeb. Wydatki ponoszone na wsparcie pomostowe nie mogą być tożsame z wydatkami poniesionymi przez Uczestnika projektu z tytułu realizacji Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.
  5. Uczestnik przedkłada DARR S. A. miesięczne rozliczenia wsparcia pomostowego zawierające zestawienie poniesionych wydatków sporządzone w oparciu o dokumenty księgowe przy czym DARR S. A. ma prawo wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniach.
  6. Osoby, które skorzystają z możliwości wypłaty wsparcia pomostowego w projekcie nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach instrumentów na ten sam cel. Jeśli Uczestnik w okresie otrzymywania wsparcia pomostowego pragnie równocześnie skorzystać z ulgi na składki ubezpieczeniowe, to jest to możliwe pod warunkiem, że nie uzyskuje wsparcia pomostowego na ten sam cel. Jeśli Uczestnik otrzymał wsparcie pomostowe na koszty składek ubezpieczeniowych nie może wnioskować do ZUS o ulgi w tym zakresie.  Niezbędne będzie składanie Projektodawcy stosownych oświadczeń o braku podwójnego finansowania wsparcia EFS z innymi instrumentami w tym COVID -19.

 

UWAGA!

O planowanych terminach kolejnych Rund naboru Wniosków poinformujemy Państwa na stronie www.dobrybiznes.darr.pl  projektu  oraz w Biurze projektu.

W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty  w siedzibie DARR S. A. (ul. Szczawieńska 2, Szczawno – Zdrój) II piętro  po wcześniejszym uzgodnieniu lub kontakt telefoniczny 607755900

 

 

31.08.2022r. ogłoszenie kolejnych NABÓR _ WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”.

TERMINY NABORU .

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza:

  • 5 Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  od 12.09.2022r. do 16.09.2022r.

Szanowni Państwo,  w dniu 09.09 2022r.  od godz. 10.00  do 12.00  w siedzibie DARR S.A. ul. Szczawieńska 2 Szczawno Zdrój  organizujemy konsultacje grupowe  DOTYCZĄCE PRAWIDŁOWEGO PRZYGOTOWANIA WNIOSKÓW O WSPARCIE POMOSTOWE

ZASADY NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO.

Każdy Uczestnik projektu, który otrzymał wsparcie finansowe na założenie działalności (podpisał umowę z DARR S.A. na kwotę 23050,00 i otrzymal na konto kwote wsparcia ) oraz rozpoczął działalność gospodarczą ma możliwość  ubiegać się o przyznanie wsparcia pomostowego tj. złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego na okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności.

Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

Kompletny Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego zawiera:

  1. Wypełniony, podpisany i parafowany na każdej stronie Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego (zał. nr 6 do Regulaminu) zawierający zbiór niezbędnych oświadczeń, zestawienie wydatków, uzasadnienie itp.
  2. Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie  (zał. nr 7 do Regulaminu) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minims (zał. nr 8 do Regulaminu)
  3.  Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 9 do Regulaminu)
  4. Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne ((zał. nr 9 do Regulaminu)

Wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego należy składać wyłącznie w terminach naboru (liczy się data dostarczenia dokumentów do DARR S. A.) zgodnie z zapisami paragrafu 9  Regulaminu .

Wnioski, które wpłyną przed i po wyznaczonych terminach naboru nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy Projektu są zobowiązani do złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, zgodnie z wymogami opisanymi w ogłoszeniu o naborze, w terminie wyznaczonym przez DARR S. A., zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji wskazaną w §1 pkt.7 „Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie działalności gospodarczej ….”.

Osobiście dokumenty można składać w Biurze Projektu: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój . Biuro projektu otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30

Elektronicznie można przesyłać dokumenty w drodze elektronicznej przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

DARR S. A. dopuszcza składanie dokumentów w formie skanu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dobrybiznes@darr.pl. Dokumenty takie muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłem, które będzie przesłane w innym e-mailu. Wymagane jest dostarczenie oryginalnej wersji Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami do Biura projektu najpóźniej przed podpisaniem Umowy o udzielenie  finansowego wsparcia pomostowego.

Jeden Uczestnik projektu może ubiegać się o wsparcie pomostowe wyłącznie na podstawie jednego złożonego Wniosku. W przypadku, gdy Uczestnik projektu złoży więcej niż  jeden Wniosek, ocenie podlegał będzie tylko ten, który wpłynął jako pierwszy. Możliwe jest wycofanie złożonego wniosku i złożenie nowego w terminie trwania naboru.

Wnioski wraz z załącznikami powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub w przypadku wypełniania odręcznego drukowanymi literami). Przed złożeniem, wniosek należy czytelnie własnoręcznie podpisać, w miejscach przeznaczonych do złożenia podpisu, parafować na każdej stronie i spiąć trwale wraz z załącznikami w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację (dokumenty przesłane drogą elektroniczną wraz z wymaganymi załącznikami należy podpisać tylko we wskazanych miejscach za pomocą podpisu elektronicznego, bez parafowania każdej strony).

Pola, które danego Uczestnika nie dotyczą należy uzupełnić formułą „nie dotyczy”. Pozostawienie jakiejkolwiek pozycji  we wniosku niewypełnionej stanowi błąd formalny.

Kopie wymaganych załączników do Wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika Projektu. Prawidłowo potwierdzona za zgodność kopia zawiera czytelny podpis Uczestnika Projektu z klauzulą „potwierdzam za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego. Potwierdzenie powinno być opatrzone datą.

Niedopuszczalna jest ingerencja w treść składanych wzorów Wniosków oraz załączników, usuwanie zapisów, logotypów, złożenie nieaktualnych wersji dokumentów. W przypadku osób, które nie dysponują pakietem Office i pobierają/wypełniają dokumenty w innym programie, proszone są o zweryfikowanie poprawności złożonych dokumentów (ologowanie, punkty we Wniosku, tabele itp.)

 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami jeżeli jest składany w formie papierowej należy złożyć do biura projektu w zamkniętej kopercie opisanej według poniższego wzoru:

Imię i Nazwisko Uczestnika/czki

Adres
 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego

„DOBRY BIZNES”

 

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A.

ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój

 

OGÓLNE ZASADY PRZYZNAWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO:

  1. Wsparcie pomostowe ma na celu ułatwienie początkującemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie wydatków koniecznych do poniesienia w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej. 
  2. Wsparcie pomostowe w projekcie udzielane jest w postaci finansowego wsparcia  w wysokości do 2560,90 zł miesięcznie na Uczestnika Projektu. Udzielane jest przez okres do 6  miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane, co do zasady w miesięcznych ratach.
  3. Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie obowiązkowych składek ZUS i innych wydatków wyłącznie w kwocie netto (bez VAT) do wysokości 2560,90 zł.
  4. Ostateczna wysokość przyznanego wsparcia uzależniona jest od wykazanych przez Uczestnika we „Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego” potrzeb. Wydatki ponoszone na wsparcie pomostowe nie mogą być tożsame z wydatkami poniesionymi przez Uczestnika projektu z tytułu realizacji Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.
  5. Uczestnik przedkłada DARR S. A. miesięczne rozliczenia wsparcia pomostowego zawierające zestawienie poniesionych wydatków sporządzone w oparciu o dokumenty księgowe przy czym DARR S. A. ma prawo wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniach.
  6. Osoby, które skorzystają z możliwości wypłaty wsparcia pomostowego w projekcie nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach instrumentów na ten sam cel. Jeśli Uczestnik w okresie otrzymywania wsparcia pomostowego pragnie równocześnie skorzystać z ulgi na składki ubezpieczeniowe, to jest to możliwe pod warunkiem, że nie uzyskuje wsparcia pomostowego na ten sam cel. Jeśli Uczestnik otrzymał wsparcie pomostowe na koszty składek ubezpieczeniowych nie może wnioskować do ZUS o ulgi w tym zakresie.  Niezbędne będzie składanie Projektodawcy stosownych oświadczeń o braku podwójnego finansowania wsparcia EFS z innymi instrumentami w tym COVID -19.

 

UWAGA!

O planowanych terminach kolejnych Rund naboru Wniosków poinformujemy Państwa na stronie www.dobrybiznes.darr.pl  projektu  oraz w Biurze projektu.

W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty  w siedzibie DARR S. A. (ul. Szczawieńska 2, Szczawno – Zdrój) II piętro  po wcześniejszym uzgodnieniu lub kontakt telefoniczny 607755900

 

 

 

02.08.2022r. ogłoszenie kolejnych NABÓR _ WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”.

TERMINY NABORU .

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza:

  • 3 Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  

od 12.08.2022r. do 17.08.2022r.

  • 4 Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:

 od 18.08.2022r. do 25.08.2022r.

 

yesSzanowni Państwo,  w dniach 10. 08. 2022r.  godz. 10.00  oraz 24.08.2022  godz. 10.00  w siedzibie DARR S.A. ul. Szczawieńska 2 Szczawno Zdrój  organizujemy SPOTKANIE INFORMACYJNE DOTYCZĄCE PRAWIDŁOWEGO PRZYGOTOWANIA WNIOSKÓW O WSPARCIE POMOSTOWE_ZAPRASZAMY

 

ZASADY NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO.

Każdy Uczestnik projektu, który otrzymał wsparcie finansowe na założenie działalności (podpisał umowę z DARR S.A. na kwotę 23050,00) oraz rozpoczął działalność gospodarczą ma możliwość  ubiegać się o przyznanie wsparcia pomostowego tj. złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego na okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności.

Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

Kompletny Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego zawiera:

  1. Wypełniony, podpisany i parafowany na każdej stronie Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego (zał. nr 6 do Regulaminu) zawierający zbiór niezbędnych oświadczeń, zestawienie wydatków, uzasadnienie itp.
  2. Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie  (zał. nr 7 do Regulaminu) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minims (zał. nr 8 do Regulaminu)
  3.  Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 9 do Regulaminu)
  4. Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne ((zał. nr 9 do Regulaminu)

Wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego należy składać wyłącznie w terminach naboru (liczy się data dostarczenia dokumentów do DARR S. A.) zgodnie z zapisami paragrafu 9  Regulaminu .

Wnioski, które wpłyną przed i po wyznaczonych terminach naboru nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy Projektu są zobowiązani do złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, zgodnie z wymogami opisanymi w ogłoszeniu o naborze, w terminie wyznaczonym przez DARR S. A., zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji wskazaną w §1 pkt.7 „Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie działalności gospodarczej ….”.

Osobiście dokumenty można składać w Biurze Projektu: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój . Biuro projektu otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30

Elektronicznie można przesyłać dokumenty w drodze elektronicznej przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

DARR S. A. dopuszcza składanie dokumentów w formie skanu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dobrybiznes@darr.pl. Dokumenty takie muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłem, które będzie przesłane w innym e-mailu. Wymagane jest dostarczenie oryginalnej wersji Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami do Biura projektu najpóźniej przed podpisaniem Umowy o udzielenie  finansowego wsparcia pomostowego.

Jeden Uczestnik projektu może ubiegać się o wsparcie pomostowe wyłącznie na podstawie jednego złożonego Wniosku. W przypadku, gdy Uczestnik projektu złoży więcej niż  jeden Wniosek, ocenie podlegał będzie tylko ten, który wpłynął jako pierwszy. Możliwe jest wycofanie złożonego wniosku i złożenie nowego w terminie trwania naboru.

Wnioski wraz z załącznikami powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub w przypadku wypełniania odręcznego drukowanymi literami). Przed złożeniem, wniosek należy czytelnie własnoręcznie podpisać, w miejscach przeznaczonych do złożenia podpisu, parafować na każdej stronie i spiąć trwale wraz z załącznikami w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację (dokumenty przesłane drogą elektroniczną wraz z wymaganymi załącznikami należy podpisać tylko we wskazanych miejscach za pomocą podpisu elektronicznego, bez parafowania każdej strony).

Pola, które danego Uczestnika nie dotyczą należy uzupełnić formułą „nie dotyczy”. Pozostawienie jakiejkolwiek pozycji  we wniosku niewypełnionej stanowi błąd formalny.

Kopie wymaganych załączników do Wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika Projektu. Prawidłowo potwierdzona za zgodność kopia zawiera czytelny podpis Uczestnika Projektu z klauzulą „potwierdzam za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego. Potwierdzenie powinno być opatrzone datą.

Niedopuszczalna jest ingerencja w treść składanych wzorów Wniosków oraz załączników, usuwanie zapisów, logotypów, złożenie nieaktualnych wersji dokumentów. W przypadku osób, które nie dysponują pakietem Office i pobierają/wypełniają dokumenty w innym programie, proszone są o zweryfikowanie poprawności złożonych dokumentów (ologowanie, punkty we Wniosku, tabele itp.)

 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami jeżeli jest składany w formie papierowej należy złożyć do biura projektu w zamkniętej kopercie opisanej według poniższego wzoru:

Imię i Nazwisko Uczestnika/czki

Adres
 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego

„DOBRY BIZNES”

 

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A.

ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój

 

OGÓLNE ZASADY PRZYZNAWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO:

  1. Wsparcie pomostowe ma na celu ułatwienie początkującemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie wydatków koniecznych do poniesienia w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej. 
  2. Wsparcie pomostowe w projekcie udzielane jest w postaci finansowego wsparcia  w wysokości do 2560,90 zł miesięcznie na Uczestnika Projektu. Udzielane jest przez okres do 6  miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane, co do zasady w miesięcznych ratach.
  3. Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie obowiązkowych składek ZUS i innych wydatków wyłącznie w kwocie netto (bez VAT) do wysokości 2560,90 zł.
  4. Ostateczna wysokość przyznanego wsparcia uzależniona jest od wykazanych przez Uczestnika we „Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego” potrzeb. Wydatki ponoszone na wsparcie pomostowe nie mogą być tożsame z wydatkami poniesionymi przez Uczestnika projektu z tytułu realizacji Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.
  5. Uczestnik przedkłada DARR S. A. miesięczne rozliczenia wsparcia pomostowego zawierające zestawienie poniesionych wydatków sporządzone w oparciu o dokumenty księgowe przy czym DARR S. A. ma prawo wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniach.
  6. Osoby, które skorzystają z możliwości wypłaty wsparcia pomostowego w projekcie nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach instrumentów na ten sam cel. Jeśli Uczestnik w okresie otrzymywania wsparcia pomostowego pragnie równocześnie skorzystać z ulgi na składki ubezpieczeniowe, to jest to możliwe pod warunkiem, że nie uzyskuje wsparcia pomostowego na ten sam cel. Jeśli Uczestnik otrzymał wsparcie pomostowe na koszty składek ubezpieczeniowych nie może wnioskować do ZUS o ulgi w tym zakresie.  Niezbędne będzie składanie Projektodawcy stosownych oświadczeń o braku podwójnego finansowania wsparcia EFS z innymi instrumentami w tym COVID -19.

 

UWAGA!

O planowanych terminach kolejnych Rund naboru Wniosków poinformujemy Państwa na stronie www.dobrybiznes.darr.pl  projektu  oraz w Biurze projektu.

W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty  w siedzibie DARR S. A. (ul. Szczawieńska 2, Szczawno – Zdrój) II piętro  po wcześniejszym uzgodnieniu lub kontakt telefoniczny 607493800 _specjalista : Dominik Militowski


 


04.07.2022r. ogłoszenie: 2  NABÓR _ WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”.

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza 1 Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  

od 11.07.2022r. do 14.07.2022r.

Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

Kompletny Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego zawiera:

1.       Wypełniony, podpisany i parafowany na każdej stronie Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego (zał. nr 6 do Regulaminu) zawierający zbiór niezbędnych oświadczeń, zestawienie wydatków, uzasadnienie itp.

2.       Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie  (zał. nr 7 do Regulaminu) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minims (zał. nr 8 do Regulaminu)

3.        Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 9 do Regulaminu)

4.       Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne ((zał. nr 9 do Regulaminu)

Każdy Uczestnik projektu, który otrzymał wsparcie finansowe na założenie działalności (podpisał umowę) oraz rozpoczął działalność gospodarczą ma możliwość  ubiegać się o przyznanie wsparcia pomostowego tj. złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty  w siedzibie DARR S. A. (ul. Szczawieńska 2, Szczawno – Zdrój) II piętro lub kontakt telefoniczny 607493800 (specjalista : Dominik Militowski)

Wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego należy składać wyłącznie w terminach naboru (liczy się data dostarczenia dokumentów do DARR S. A.) zgodnie z zapisami paragrafu 9  Regulaminu .

Wnioski, które wpłyną przed i po wyznaczonych terminach naboru nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy Projektu są zobowiązani do złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, zgodnie z wymogami opisanymi w ogłoszeniu o naborze, w terminie wyznaczonym przez DARR S. A., zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji wskazaną w §1 pkt.7 „Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie działalności gospodarczej ….”.

Osobiście dokumenty można składać w Biurze Projektu: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój . Biuro projektu otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30

Elektronicznie można przesyłać dokumenty w drodze elektronicznej przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

DARR S. A. dopuszcza składanie dokumentów w formie skanu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dobrybiznes@darr.pl. Dokumenty takie muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłem, które będzie przesłane w innym e-mailu. Wymagane jest dostarczenie oryginalnej wersji Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami do Biura projektu najpóźniej przed podpisaniem Umowy o udzielenie  finansowego wsparcia pomostowego.

Jeden Uczestnik projektu może ubiegać się o wsparcie pomostowe wyłącznie na podstawie jednego złożonego Wniosku. W przypadku, gdy Uczestnik projektu złoży więcej niż  jeden Wniosek, ocenie podlegał będzie tylko ten, który wpłynął jako pierwszy. Możliwe jest wycofanie złożonego wniosku i złożenie nowego w terminie trwania naboru.

Wnioski wraz z załącznikami powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub w przypadku wypełniania odręcznego drukowanymi literami). Przed złożeniem, wniosek należy czytelnie własnoręcznie podpisać, w miejscach przeznaczonych do złożenia podpisu, parafować na każdej stronie i spiąć trwale wraz z załącznikami w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację (dokumenty przesłane drogą elektroniczną wraz z wymaganymi załącznikami należy podpisać tylko we wskazanych miejscach za pomocą podpisu elektronicznego, bez parafowania każdej strony).

Pola, które danego Uczestnika nie dotyczą należy uzupełnić formułą „nie dotyczy”. Pozostawienie jakiejkolwiek pozycji  we wniosku niewypełnionej stanowi błąd formalny.

Kopie wymaganych załączników do Wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika Projektu. Prawidłowo potwierdzona za zgodność kopia zawiera czytelny podpis Uczestnika Projektu z klauzulą „potwierdzam za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego. Potwierdzenie powinno być opatrzone datą.

Niedopuszczalna jest ingerencja w treść składanych wzorów Wniosków oraz załączników, usuwanie zapisów, logotypów, złożenie nieaktualnych wersji dokumentów. W przypadku osób, które nie dysponują pakietem Office i pobierają/wypełniają dokumenty w innym programie, proszone są o zweryfikowanie poprawności złożonych dokumentów (ologowanie, punkty we Wniosku, tabele itp.)

 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami jeżeli jest składany w formie papierowej należy złożyć do biura projektu w zamkniętej kopercie opisanej według poniższego wzoru:

Imię i Nazwisko Uczestnika/czki

Adres
 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego

„DOBRY BIZNES”

NABOR NR 2_WP

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A.

ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój

 

OGÓLNE ZASADY PRZYZNAWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO:

1.  Wsparcie pomostowe ma na celu ułatwienie początkującemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie wydatków koniecznych do poniesienia w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej. 

2.  Wsparcie pomostowe w projekcie udzielane jest w postaci finansowego wsparcia  w wysokości do 2560,90 zł miesięcznie na Uczestnika Projektu. Udzielane jest przez okres do 6  miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane, co do zasady w miesięcznych ratach.

3.  Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie obowiązkowych składek ZUS i innych wydatków wyłącznie w kwocie netto (bez VAT) do wysokości 2560,90 zł.

4.  Ostateczna wysokość przyznanego wsparcia uzależniona jest od wykazanych przez Uczestnika we „Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego” potrzeb. Wydatki ponoszone na wsparcie pomostowe nie mogą być tożsame z wydatkami poniesionymi przez Uczestnika projektu z tytułu realizacji Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.

5.  Uczestnik przedkłada DARR S. A. miesięczne rozliczenia wsparcia pomostowego zawierające zestawienie poniesionych wydatków sporządzone w oparciu o dokumenty księgowe przy czym DARR S. A. ma prawo wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniach.

6.  Osoby, które skorzystają z możliwości wypłaty wsparcia pomostowego w projekcie nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach instrumentów na ten sam cel. Jeśli Uczestnik w okresie otrzymywania wsparcia pomostowego pragnie równocześnie skorzystać z ulgi na składki ubezpieczeniowe, to jest to możliwe pod warunkiem, że nie uzyskuje wsparcia pomostowego na ten sam cel. Jeśli Uczestnik otrzymał wsparcie pomostowe na koszty składek ubezpieczeniowych nie może wnioskować do ZUS o ulgi w tym zakresie.  Niezbędne będzie składanie Projektodawcy stosownych oświadczeń o braku podwójnego finansowania wsparcia EFS z innymi instrumentami w tym COVID -19.

 

UWAGA!

O planowanych terminach kolejnych Rund naboru Wniosków poinformujemy Państwa na stronie www.dobrybiznes.darr.pl  projektu  oraz w Biurze projektu.

 

 


23.05.2022r. ogłoszenie: 1  NABÓR _ WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA POMOSTOWEGO w ramach projektu „DOBRY BIZNES”.

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. ogłasza 1 Rundę naboru „Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego”

Terminy składania Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego:  

od 25.05.2022r. do 31.05.2022r.

Zasady naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego określa „Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego DOBRY BIZNES nr POWER” (zapisy dotyczące zasad przyznawania wsparcia pomostowego zostały opisane w paragrafie 8 -11 )  wraz z załącznikami, dostępny w Biurze projektu (pok. 211) oraz na stronie internetowej:   WWW.DOBRYBIZNES.DARR.PL

Kompletny Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego zawiera:

1.       Wypełniony, podpisany i parafowany na każdej stronie Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego (zał. nr 6 do Regulaminu) zawierający zbiór niezbędnych oświadczeń, zestawienie wydatków, uzasadnienie itp.

2.       Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie  (zał. nr 7 do Regulaminu) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minims (zał. nr 8 do Regulaminu)

3.        Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 9 do Regulaminu)

4.       Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne ((zał. nr 9 do Regulaminu)

Każdy Uczestnik projektu, który otrzymał wsparcie finansowe na założenie działalności (podpisał umowę) oraz rozpoczął działalność gospodarczą ma możliwość  ubiegać się o przyznanie wsparcia pomostowego tj. złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty  w siedzibie DARR S. A. (ul. Szczawieńska 2, Szczawno – Zdrój) II piętro lub kontakt telefoniczny 607493800 (specjalista : Dominik Militowski)

Wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego należy składać wyłącznie w terminach naboru (liczy się data dostarczenia dokumentów do DARR S. A.) zgodnie z zapisami paragrafu 9  Regulaminu .

Wnioski, które wpłyną przed i po wyznaczonych terminach naboru nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy Projektu są zobowiązani do złożenia Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, zgodnie z wymogami opisanymi w ogłoszeniu o naborze, w terminie wyznaczonym przez DARR S. A., zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji wskazaną w §1 pkt.7 „Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie działalności gospodarczej ….”.

Osobiście dokumenty można składać w Biurze Projektu: ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój . Biuro projektu otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30

Elektronicznie można przesyłać dokumenty w drodze elektronicznej przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

DARR S. A. dopuszcza składanie dokumentów w formie skanu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dobrybiznes@darr.pl. Dokumenty takie muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłem, które będzie przesłane w innym e-mailu. Wymagane jest dostarczenie oryginalnej wersji Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z załącznikami do Biura projektu najpóźniej przed podpisaniem Umowy o udzielenie  finansowego wsparcia pomostowego.

Jeden Uczestnik projektu może ubiegać się o wsparcie pomostowe wyłącznie na podstawie jednego złożonego Wniosku. W przypadku, gdy Uczestnik projektu złoży więcej niż  jeden Wniosek, ocenie podlegał będzie tylko ten, który wpłynął jako pierwszy. Możliwe jest wycofanie złożonego wniosku i złożenie nowego w terminie trwania naboru.

Wnioski wraz z załącznikami powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub w przypadku wypełniania odręcznego drukowanymi literami). Przed złożeniem, wniosek należy czytelnie własnoręcznie podpisać, w miejscach przeznaczonych do złożenia podpisu, parafować na każdej stronie i spiąć trwale wraz z załącznikami w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację (dokumenty przesłane drogą elektroniczną wraz z wymaganymi załącznikami należy podpisać tylko we wskazanych miejscach za pomocą podpisu elektronicznego, bez parafowania każdej strony).

Pola, które danego Uczestnika nie dotyczą należy uzupełnić formułą „nie dotyczy”. Pozostawienie jakiejkolwiek pozycji  we wniosku niewypełnionej stanowi błąd formalny.

Kopie wymaganych załączników do Wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika Projektu. Prawidłowo potwierdzona za zgodność kopia zawiera czytelny podpis Uczestnika Projektu z klauzulą „potwierdzam za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego. Potwierdzenie powinno być opatrzone datą.

Niedopuszczalna jest ingerencja w treść składanych wzorów Wniosków oraz załączników, usuwanie zapisów, logotypów, złożenie nieaktualnych wersji dokumentów. W przypadku osób, które nie dysponują pakietem Office i pobierają/wypełniają dokumenty w innym programie, proszone są o zweryfikowanie poprawności złożonych dokumentów (ologowanie, punkty we Wniosku, tabele itp.)

 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami jeżeli jest składany w formie papierowej należy złożyć do biura projektu w zamkniętej kopercie opisanej według poniższego wzoru:

Imię i Nazwisko Uczestnika/czki

Adres
 

Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego

„DOBRY BIZNES”

 

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A.

ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno – Zdrój

 

OGÓLNE ZASADY PRZYZNAWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO:

1.  Wsparcie pomostowe ma na celu ułatwienie początkującemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie wydatków koniecznych do poniesienia w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej. 

2.  Wsparcie pomostowe w projekcie udzielane jest w postaci finansowego wsparcia  w wysokości do 2560,90 zł miesięcznie na Uczestnika Projektu. Udzielane jest przez okres do 6  miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane, co do zasady w miesięcznych ratach.

3.  Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie obowiązkowych składek ZUS i innych wydatków wyłącznie w kwocie netto (bez VAT) do wysokości 2560,90 zł.

4.  Ostateczna wysokość przyznanego wsparcia uzależniona jest od wykazanych przez Uczestnika we „Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego” potrzeb. Wydatki ponoszone na wsparcie pomostowe nie mogą być tożsame z wydatkami poniesionymi przez Uczestnika projektu z tytułu realizacji Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.

5.  Uczestnik przedkłada DARR S. A. miesięczne rozliczenia wsparcia pomostowego zawierające zestawienie poniesionych wydatków sporządzone w oparciu o dokumenty księgowe przy czym DARR S. A. ma prawo wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniach.

6.  Osoby, które skorzystają z możliwości wypłaty wsparcia pomostowego w projekcie nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach instrumentów na ten sam cel. Jeśli Uczestnik w okresie otrzymywania wsparcia pomostowego pragnie równocześnie skorzystać z ulgi na składki ubezpieczeniowe, to jest to możliwe pod warunkiem, że nie uzyskuje wsparcia pomostowego na ten sam cel. Jeśli Uczestnik otrzymał wsparcie pomostowe na koszty składek ubezpieczeniowych nie może wnioskować do ZUS o ulgi w tym zakresie.  Niezbędne będzie składanie Projektodawcy stosownych oświadczeń o braku podwójnego finansowania wsparcia EFS z innymi instrumentami w tym COVID -19.

 

UWAGA!

O planowanych terminach kolejnych Rund naboru Wniosków poinformujemy Państwa na stronie www.dobrybiznes.darr.pl  projektu  oraz w Biurze projektu.


 

strony internetowe Wałbrzych HM sp. z o.o. www.hm.pl | hosting www.hb.pl
*}